ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻃﻠﺤﮧ ﺳﯿﻒ ﺻﺎﺣﺐ
ﺩﺱ ﺳﺎﻝ ﮐﺎ ﻋﺮﺻﮧ ﮨﻮﺍ ’’ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﺎﻟﻢ ﻧﮕﺎﺭ ‘‘ ﮐﮯ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮐﺎﻟﻢ ﻟﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ، ﺟﺲ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ’’ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﺎﻟﻢ ﻧﮕﺎﺭ ‘‘ ﺩﻭﺳﺖ ﺳﺨﺖ ﻧﺎﺭﺍﺽ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻋﻼﻣﺎﺕ ﻟﮑﮭﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺟﻨﮩﯿﮟ ﭼﻨﺪ ﮐﺎﻟﻢ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ’’ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﺎﻟﻢ ﻧﮕﺎﺭ ‘‘ ﮐﮩﻼﻧﮯ ﮐﺎ ﺷﻮﻕ ﺑﻠﮑﮧ ﻧﺸﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺳﻮﺷﻞ ﻣﯿﮉﯾﺎ ﮐﺎ ﺑﺨﺎﺭ ﺍٓﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮒ ﺑﮑﺜﺮﺕ ﭘﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﺏ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﮐﺎﻟﻢ ﻧﮕﺎﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﻭﮦ ﻋﺰﺕ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﯽ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﯾﮧ ﺟﻨﺲ ﮐﻢ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ۔ ﺳﻮﺷﻞ ﻣﯿﮉﯾﺎ ﺍﺏ ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﻗﻮﻡ ﻻﯾﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻓﯽ ﺍﻟﻮﻗﺖ ﺑﺮﺳﺎﺗﯽ ﻣﯿﻨﮉﮐﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻓﺮﺍﻭﺍﮞ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺳﻮﺷﻞ ﻣﯿﮉﯾﺎ ﮐﺎ ﺑﺨﺎﺭ ﺗﺮﻗﯽ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺍﺳﯽ ﻗﺪﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﮭﯽ ﺑﮍﮬﺘﯽ ﺟﺎ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻗﻮﻡ ﮨﯿﮟ ’’ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ ‘‘ ﺣﻀﺮﺍﺕ۔ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﻢ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﺏ ﮨﺮ ﭘﺘﮭﺮ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺩﻭ ﺗﯿﻦ ﻧﮑﻞ ﺍٓﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﮔﺮ ﻏﻮﺭ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﭘﺘﮭﺮ ﮐﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﺍٓﺩﮪ ﭼﭙﮑﺎ ﮨﻮﺍ ﻣﻞ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﯾﻮﮞ ﺗﻮ ﺍﺗﻨﯽ ﺍﻗﺴﺎﻡ ﮨﯿﮟ ﺟﺘﻨﯽ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﻧﺶ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ ﺍﻗﺴﺎﻡ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﮨﺎﮞ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﯿﮟ :
( ۱ ) ﻟﺒﺮﻝ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ
( ۲ ) ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ
( ۳ ) ﻣﮑﺴﭽﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ
ﭘﮩﻠﮯ ﻟﺒﺮﻝ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
ﯾﮧ ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ﮨﮯ ﺟﺴﮯ ﻣﺬﮨﺐ ﺳﮯ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﻐﺾ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺑﺸﺮﻃﯿﮑﮧ ﻭﮦ ﻣﺬﮨﺐ ﺍﺳﻼﻡ ﮨﻮ۔ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﯽ ﯾﺎ ﺗﻮ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﯾﺎ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ، ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺟﮩﺎﮞ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ ﺍٓﭖ ﺍﺳﮯ ﺯﮨﺮ ﺍُﮔﻠﺘﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﮯ ﮔﭩﺮ ﺍُﺑﻠﺘﺎ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﺍﺳﮯ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﺳﮯ ﺷﺪﯾﺪ ﺍﻟﺮﺟﯽ ﮨﻮ ﮔﯽ ﺑﺸﺮﻃﯿﮑﮧ ﻭﮦ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﻟﻮﮒ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮨﻮﮞ۔ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﺮ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﺍﺳﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﻮﻧﮩﯽ ﺍٓﭖ ﺍﺱ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﺒﺘﻼ ﮐﺴﯽ ﮐﺎﻓﺮ ﮐﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺭﮐﮫ ﺩﯾﮟ، ﯾﮧ ﻟﺒﺮﻝ ﻓﻮﺭﺍً ﺗﺮﻗﯽ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻓﺎﺷﺴﭧ ﺑﮭﯽ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﮔﺎﻟﻢ ﮔﻠﻮﭺ ﭘﺮ ﺍُﺗﺮ ﺍٓﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﯾﮏ ﭼﯿﺰ ﺟﻮ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺍﻥ ﻟﺒﺮﻟﺰ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﮯ ﮔﯽ ﻭﮦ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺳﺎﺭﮮ ﮐﮯ ﺳﺎﺭﮮ ﻣﺤﺮﻡ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻋﺸﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﮑﻤﻞ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺑﻦ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺑﮭﯽ ﺟﺲ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﯾﮏ ’’ ﺳﻮﮐﺎﻟﮉ ﺍﺳﻼﻡ ‘‘ ﮨﮯ۔ ﺍﻣﯿﺪ ﮨﮯ ﺳﻤﺠﮫ ﮨﯽ ﮔﺌﮯ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ۔ ﯾﮧ ﻟﺒﺮﻝ ﺑﮯ ﭼﺎﺭﮮ ﺑﮩﺖ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﭘﯿﺪﺍ ﺑﮭﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﭽﭙﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﺮﺿﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮐﺌﮯ ﺑﻐﯿﺮ ’’ ﻭﮦ ﺍﮌﯼ ﭼﮍﯾﺎ ‘‘ ﻭﺍﻟﯽ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﮑﯽ ﺍﻥ ﭘﺮ ﻧﺼﺐ ﮐﺮ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ۔ ﺍﺏ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮐﻔﺎﺭ ﮐﻮ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺩِﻻﺋﮯ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﭼﮍﯾﺎ ﺍﮌﯼ ﺗﮏ ﯾﮧ ﺳﺎﺭﮮ ﮐﺎﻡ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﺮﺿﯽ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺑﻠﮑﮧ ﻣﺮﺿﯽ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﺎﻓﯽ ﻣﺤﻨﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺣﺘﯽ ﮐﮧ ﺑﻌﺾ ﺭﻭﺳﯿﺎﮨﻮﮞ ﮐﻮ ﺗﻮ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﮔﺰﺭﻧﺎ ﭘﮍﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﺎ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﮭﺎ ﺟﻨﺎﺯﮮ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺑﺎﮨﺮ ﮐﺮﺳﯽ ﺑﭽﮭﺎ ﮐﺮ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ۔ ﺍﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﮨﺮ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺎ ﺍٓﻏﺎﺯ ﮐﭽﮫ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔
’’ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻓﺮﺍﻧﺴﯿﺴﯽ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﭘﺎﮞ ﭘﻮﮞ ﭨﺲ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮨﻮﻧﺎ ﺑﮩﺖ ﺍٓﺳﺎﻥ ﮐﺎﻡ ﺗﮭﺎ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﺱ ﻓﮑﺮ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﻣﺸﮑﻞ ﺗﺮ ﺑﻨﺎ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﺑﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﮮ …‘‘
ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺩﯾﺮ ﺗﮏ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﻭﺭ ﻻﯾﻌﻨﯽ ﺟﻤﻠﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﮭﺮﻣﺎﺭ ﮨﻮ ﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺎ ﺭﺥ ﺍﺱ ﻃﺮﻑ ﭘﮭﺮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﮐﮧ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﭨﺎﻧﮕﯿﮟ ﻧﮧ ﮐﮭﯿﻨﭻ ﺭﮨﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﮨﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺮﯾﺦ ﭘﺮ ﻣﻠﮏ ﺭﯾﺎﺽ ﮐﮯ ﺑﺤﺮﯾﮧ ﭨﺎﻭٔﻥ ﺟﺘﻨﯽ ﺳﻮﺳﺎﺋﭩﯽ ﮐﺎ ﻣﺎﻟﮏ ﺑﻦ ﭼﮑﺎ ﮨﻮﺗﺎ۔ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺳﺎﺭﯼ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﺭﺍﮐﭧ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﯼ ﻗﻮﺕ ﺳﮯ ﺍﮌﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﭘﺮ ﺟﺎﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻧﮧ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﺍﯾﺎﺯ ﺍﻣﯿﺮ ﮨﻮﺍ ﻣﯿﮟ ﺍُﮌ ﭼﮑﺎ ﮨﻮﺗﺎ۔ ﻭﺟﺎﮨﺖ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﭼﺎﻧﺪ ﭘﺮ ﺭﻧﮓ ﮔﻮﺭﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﺮﯾﻤﯿﮟ ﺑﯿﭻ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﺍﻭﺭ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﭘﺮﻭﯾﺰ ﮨﻮﺩ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﻣﺮﯾﺦ ﭘﺮ ﻗﺎﺋﺪﺍﻋﻈﻢ ﯾﻮﻧﯿﻮﺭﺳﭩﯽ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﻭﮨﺎﮞ ﺑﮭﯽ ﻃﻠﺒﮧ ﻭ ﻃﺎﻟﺒﺎﺕ ﮐﻮ ﺑﺪﮐﺎﺭﯼ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻧﺌﮯ ﺳﺎﺋﻨﭩﻔﮏ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﺳﮑﮭﺎ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﺗﺎ۔ ﯾﮧ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﮨﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺗﯿﻨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﺌﯽ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺍﺑﮭﯽ ﺗﮏ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﺧﺠﻞ ﺧﻮﺍﺭ ﮨﻮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﻗﺘﻞ ﻭﻏﺎﺭﺕ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﯾﮧ ﻟﺒﺮﻝ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺑﺠﮭﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻣﻮﻡ ﺑﺘﯽ ﻭﺍﻻ ﻣﻨﮧ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﻣﻮﻡ ﺑﺘﯿﺎﮞ ﺟﻼﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﻣﻤﮑﻨﮧ ﻃﺮﯾﻘﮯ ﺳﮯ ﻣﻘﺘﻮﻟﯿﻦ ﮐﺎ ﺩﺭﺩ ﺑﺎﻧﭩﺘﮯ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺑﺸﺮﻃﯿﮑﮧ ﻣﻘﺘﻮﻟﯿﻦ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﮧ ﮨﻮﮞ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻗﺘﻞ ﮨﻮ ﺭﮨﮯ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﻠﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮔﮭﺲ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻟﮑﮍﯼ ﻣﺎﺭ ﮐﺮ ﺑﮭﯽ ﺍٓﭖ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺑﺎﮨﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﻻ ﺳﮑﺘﮯ۔ ﺟﺒﮑﮧ ﮐﺎﻓﺮ ﻗﺘﻞ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺟﺎﻥ ﻧﮑﻠﻨﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮨﯽ ﺷﺎﻡ ﻏﺮﯾﺒﺎﮞ ﺑﺮﭘﺎ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ۔
ﺍﺻﻞ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ’’ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ‘‘ ﮐﮯ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﻭﺭ ’’ ﮨﯿﻮﻣﻨﺰﻡ ‘‘ ﮐﮯ ﻣﺤﺎﻓﻆ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻟﺤﺬﺭ، ﺍﻟﺤﺬﺭ ! ﮨﯿﻮﻣﻨﺰﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮫ ﻟﯿﮟ۔ ’’ ﮨﯿﻮﻣﻦ ‘‘ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﮨﯿﻮﻣﻨﺰﻡ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺑﺘﺎﻧﺎ ﺍﻥ ﻟﺒﺮﻟﺰ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﮈﮬﻮﻧﮓ ﮨﮯ۔ ﮨﯿﻮﻣﻨﺰﻡ ﮐﯽ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﮐﮯ ﺧﺎﻟﻖ ﺧﻮﺩ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﺎ ﺳﺘﺮﮬﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﺗﮏ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﮨﯽ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻭﮦ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮩﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺑﻮﻟﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﯽ ﺍﺻﻞ ﯾﻌﻨﯽ ’’ ﻋﺒﺪﯾﺖ ‘‘ ﮐﮯ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺗﮭﯿﮟ۔ ’’ ﮨﯿﻮﻣﻦ ‘‘ ﺍﭨﮭﺎﺭﻭﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮐﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺟﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﻟﻮﮨﯽ ﺻﻔﺎﺕ ﮐﺎ ﺣﺎﻣﻞ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺍٓﺯﺍﺩ ﺧﻮﺩ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﺿﯽ ﮐﺎ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﻧﺴﺎﻥ۔ ﯾﻌﻨﯽ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻣﻌﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﻨﺪﺭ۔ ﮨﺮ ﻟﺒﺮﻝ ’’ ﮨﯿﻮﻣﻨﺰﻡ ‘‘ ﮐﺎ ﺩﺍﻋﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺪﺭﺩ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻧﮩﯽ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺭﻭﺗﺎ ﺗﮍﭘﺘﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﺑﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﻟﯿﻨﺎ ﺩﯾﻨﺎ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻟﻤﯿﺎﺕ ﺍﺱ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺛﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮈﺍﻟﺘﮯ۔ ﻭﮦ ﭘﻮﺭﯼ ﮈﮬﭩﺎﺋﯽ ﺳﮯ ﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﻥ ﺍﻟﻤﯿﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻨﮑﺮ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﯾﺎ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﮔﮭﮍ ﮐﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﻟﻤﯿﮯ ﺳﮯ ﺩﻭﭼﺎﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﻮ ﺫﻣﮧ ﺩﺍﺭ ﭨﮭﮩﺮﺍ ﮐﺮ ﯾﮑﺴﻮ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﻣﺮﯾﮑﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﻣﯽ، ﻓﺮﺍﻧﺴﯿﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻓﻐﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﺮﺍﺋﯿﻞ ﺍﻭﺭ ﻓﻠﺴﻄﯿﻨﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮑﺴﺎﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﮯ۔ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﮨﻨﺪﻭ ﭘﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻇﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﺑﺮﻣﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻇﻠﻢ ﮐﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﻈﺮ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮫ ﺳﮑﺘﺎ،
ﺍﻥ ﻟﺒﺮﻝ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺗﺮﯾﻦ ﻃﺒﻘﮧ ﻭﮦ ﮨﮯ ﺟﺴﮯ ﺑﺪ ﻗﺴﻤﺘﯽ ﺳﮯ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺑﯿﮏ ﮔﺮﺍﻭٔﻧﮉ ﻣﻼ۔ ﻭﮦ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭ ﮔﮭﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ۔ ﻣﺎﮞ ﺑﺎﭖ ﻧﮯ ﺩﯾﻦ ﭘﮍﮬﺎ ﺩﯾﺎ۔ ﮐﺌﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺑﮭﯽ ﺑﻦ ﮔﺌﮯ ﭘﮭﺮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﯾﺎ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﭼﮭﺎ ﻟﮕﺎ۔ ﻭﮦ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺸﻮﮞ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﮨﻮﺋﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮨﯿﻮﻣﻦ ﺑﻨﻨﺎ ﭘﺴﻨﺪ ﺍٓﯾﺎ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮒ ﺑﮍﯼ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮨﺮ ﺭﻭﺯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍٓﺑﺎﺀ ﻭ ﺍﺟﺪﺍﺩﮐﻮ ﮐﻮ ﺳﻨﺎ ﭘﮍﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﺍﺳﺘﺎﺩﻭﮞ ﮐﯽ ﺑﺪﮔﻮﺋﯽ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﺗﯽ ﮨﮯ ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﮓ ﻭ ﺩﻭ ﮐﯽ۔ ﺍﺱ ﻣﺎﺣﻮﻝ ﮐﻮ ﺩﻥ ﺭﺍﺕ ﺑﺮﺍ ﺑﮭﻼ ﮐﮩﻨﺎ ﭘﮍﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻋﺮﺻﮧ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻦ ﮐﺮ ﺭﮨﻨﺎ ﭘﮍﺍ۔ ﺍﺱ ﭘﻮﺭﮮ ﻧﺼﺎﺏ ﮐﻮ ﻃﻌﻦ ﻭ ﺗﺸﻨﯿﻊ ﮐﺎ ﻧﺸﺎﻧﮧ ﺑﻨﺎﻧﺎ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺭﻭﺯﺍﻧﮧ ﮐﯽ ﮈﯾﻮﭨﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﮐﯽ ﺭﺍﮦ ﺳﺠﮭﺎﺗﺎ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺏ ﺟﺐ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮨﯿﻮﻣﻦ ﺑﻦ ﮐﺮ ﺑﻨﺪﺭ ﺯﺍﺩﻭﮞ ﮐﮯ ﺑﯿﭻ ﺭﮨﻨﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺩﻥ ﺭﺍﺕ ﺍﺱ ﻣﺸﻘﺖ ﺳﮯ ﮔﺰﺭﻧﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﺒﺮﻝ ﮐﻮ ﺣﻤﯿﺖ ﺳﮯ ﺷﺪﯾﺪ ﭼﮍ، ﻏﯿﺮﺕ ﺳﮯ ﺩِﻟﯽ ﻧﻔﺮﺕ، ﺣﯿﺎ ﺳﮯ ﺑﻐﺾ ، ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺳﮯ ﺗﻨﻔﺮ، ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﺍﺱ ﭼﯿﺰ ﺳﮯ ﺑُﻌﺪ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﺍﺳﻼﻡ ﺳﮯ ﮨﻮ۔ ﺧﺎﺹ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ’’ ﻧﺎﻣﻮﺱ ﺭﺳﺎﻟﺖ ‘‘ ﮐﺎ ﻟﻔﻆ ﺗﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻭﮦ ﺍَﻻﻭٔ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﻝ ﮐﻮ ﺟﻼ ﮐﺮ ﮐﻮﺋﻠﮧ ﺑﻨﺎ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﺭﮨﯽ ﺑﺎﺕ ’’ ﺟﮩﺎﺩ ‘‘ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﺗﻮ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﺍُﺑﯽ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﻧﮧ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﻮ ﮔﯽ ﺟﺘﻨﯽ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻟﮓ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﻧﮧ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﯽ ﺍٓﺯﺍﺩﯼ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺿﺮﻭﺭ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕِ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﮐﺎ ﮐﮭﻞ ﮐﺮ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ۔ ﻟﺒﺮﻝ ﺍﺯﻡ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻣﺎﺳﭩﺮ ﮐﯽ ( ﭼﺎﺑﯽ ) ﮨﮯ، ﻭﮦ ﮨﮯ ﻟﻔﻆ ’’ ﺑﮯ ‘‘ ۔ ﯾﮧ ﻟﻔﻆ ﺍٓﭖ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﭼﮭﮯ ﻟﻔﻆ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻟﮕﺎ ﺩﯾﮟ ﻭﮦ ﻟﺒﺮﻝ ﮐﯽ ﺻﻔﺖ ﺑﻦ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔ ﻣﺜﺎﻝ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺣﯿﺎﺀ، ﻏﯿﺮﺕ، ﻋﺰﺕ، ﻋﻠﻢ ، ﺻﻼﺡ، ﺍﯾﻤﺎﻥ، ﺩﺭﺩ ﺍﻭﺭ ﻭﻓﺎﺀ ﻭﻏﯿﺮﮦ۔ ﺑﺲ ﺍﺗﻨﮯ ﮐﺎﻓﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻟﮕﺎ ﻟﯿﺠﺌﮯ ﭘﻮﺭﯼ ﻓﺮﮨﻨﮓ ﺍٓﺻﻔﯿﮧ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﻨﮯ ﺳﮯ ﺭﮨﺎ۔ﺍﻭﺭ ﮨﺎﮞ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ، ﻟﺒﺮﻝ ﮐﻮ ﮨﺮ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﮯ ﺗﮩﻮﺍﺭ ﺑﮩﺖ ﭘﺴﻨﺪ ﮨﯿﮟ ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻋﯿﺪﻭﮞ ﮐﮯ۔ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﭼﻮﻧﮑﮧ ’’ ﻋﺒﺎﺩﺕ ‘‘ ﮐﺎ ﻋﻨﺼﺮ ﭘﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﻟﺒﺮﻝ ﮐﻮ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﮩﺖ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ :
ﯾﮧ ﻭﮦ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮩﯿﮟ ﮨﺮ ﺗﮭﻮﮌﮮ ﻋﺮﺻﮯ ﺑﻌﺪ ﯾﮧ ﺧﯿﺎﻝ ﺍٓ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﺟﻤﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﺍَﺳﻼﻑ ﺍﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺍٓﺝ ﺗﮏ ﭼﻠﯽ ﺍٓﺋﯽ ﮨﮯ ﻭﮦ ﯾﺎ ﺗﻮ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻗﺎﺑﻞ ﻋﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﯽ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﻧﺌﯽ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻻﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﮐﻮ ﺍٓﺯﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﮨﺮ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻧﮧ ﮐﭽﮫ ﺍﯾﺴﮯ ﺩﻣﺎﻏﯽ ﻣﺮﯾﺾ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺍﺱ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﻗﺎﺑﻞ ﺭﺣﻢ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺳﮯ ﺑﮍﮪ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ۔ ﮔﺬﺷﺘﮧ ﺍﺩﻭﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﭽﮫ ﻋﻼﻣﺎﺕ ﺭﮨﯽ ﮨﻮﮞ ﮔﯽ ﺟﻦ ﺳﮯ ﯾﮧ ﭘﮩﭽﺎﻧﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ، ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﻭﺍﺿﺢ ﻋﻼﻣﺎﺕ ﺩﻭ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﻋﻼﻣﺎﺕ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﺩﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﺎ ﺟﺘﻨﺎ ﺑﮯ ﺩﺭﯾﻎ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﯾﮧ ﻃﺒﻘﮧ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻟﮕﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺧﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﺷﺮﻣﻨﺪﮦ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ۔ ( ۱ ) ﺑﯿﺎﻧﯿﮧ ( ۲ ) ﮐﻼﺳﯿﮑﻞ
ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮩﺖ ﮐﺜﺮﺕ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﺗﺎ ﻧﻈﺮﺍ ٓﺋﮯ ﺳﻤﺠﮫ ﻟﯿﮟ ﮐﮧ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﯼ ﮐﯽ ﺍﺱ ﻧﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮐﺎﺭﮈ ﺩِﮐﮭﻼ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﮨﺮ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﺒﯿﺮِ ﻗﺪﯾﻢ ﮐﻮ ’’ ﮐﻼﺳﯿﮑﻞ ‘‘ ﺳﮯ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﻓﻘﮧ، ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ، ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﺷﺮﺡ ﺣﺪﯾﺚ، ﻓﮩﻢ ﮐﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﺎ ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﻣﻨﮩﺞ، ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﻋﻠﻢ ﮐﻼﻡ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻭﻏﯿﺮﮦ۔ ﺍﺏ ﻋﻮﺍﻡ ﺑﮯ ﭼﺎﺭﯼ ﺟﻮ ﺍﺏ ﺗﮏ ﺻﺮﻑ ﯾﮧ ﺟﺎﻧﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﮐﭙﮍﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺒﻮﺱ ﺑﺪ ﺷﮑﻞ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺧﺎﻥ ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﭘﮑﺎ ﭘﮑﺎ ﮐﺮ ﺟﻮ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺳﻨﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺳﮯ ﮐﻼﺳﯿﮑﻞ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺟﻮ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺳﻨﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺷﺮﻡ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﺑﮯ ﺷﺮﻣﯽ ﺍٓ ﺭﮨﯽ ﮨﻮ ﺍﺳﮯ ’’ ﭘﺎﭖ ‘‘ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺳﻢ ﺑﺎﻣﺴﻤﯽٰ ﮔﻨﺎﮦ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﻭﮦ ﺟﺐ ﯾﮧ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺳﻨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺣﯿﺮﺍﻥ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻓﻘﮧ ﻭ ﮐﻼﻡ ﺟﯿﺴﯽ ﭼﯿﺰﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﻼﺳﯿﮑﻞ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﻣﻌﻨﯽ؟۔ ﻟﯿﮑﻦ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺍﺏ ﯾﮧ ﺍﺱ ﻃﺒﻘﮯ ﮐﺎ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﮐﺎﺭﮈ ﺑﻦ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﻭﮎ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺑﺎﺕ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﮑﻞ ﮔﺌﯽ۔ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﮨﺮ ﻗﺪﯾﻢ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮐﻮ ﮐﻼﺳﯿﮑﻞ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺩﮮ ﮐﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻀﺤﯿﮏ ﻭ ﺗﻐﻠﯿﻂ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﭘﻨﯽ ’’ ﭘﺎﭖ ‘‘ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﮐﻮ ’’ ﺑﯿﺎﻧﯿﮧ ‘‘ ﮐﮯ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﮯ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﺎ ﯾﮧ ﺍﺱ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﯼ ﮐﺎ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺍٓﺧﺮ ﮨﮯ۔ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﮐﻼﺳﯿﮑﻞ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺟﮩﺎﺩ ﮨﮯ، ﭘﺮﺩﮦ ﮨﮯ، ﺣﯿﺎﺀ ﮨﮯ، ﻏﯿﺮﺕ ﮨﮯ، ﺍﺣﮑﺎﻡ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﺑﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺷﺪﺕ ﮨﮯ، ﻋﺰﯾﻤﺖ ﮨﮯ، ﻣﺰﺍﺣﻤﺖ ﮨﮯ، ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻼﮨﯽ ﮐﯽ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﮨﮯ، ﺳﻮﺩ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ ﮨﮯ، ﮐﻔﺮ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻣﺎﺑﯿﻦ ’’ ﺑﺮﺍﺀ ‘‘ ﮐﺎ ﺳﺨﺖ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ، ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﺎ ﻧﺴﺦ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ’’ ﭘﺎﭖ ‘‘ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﺟﮩﺎﺩ ﮨﮯ ﻧﮧ ﻣﺰﺍﺣﻤﺖ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﺭ ﮐﯽ ﻏﻼﻣﯽ ﮐﺎ ﺍﯾﺠﻨﮉﺍ ﮨﮯ۔ ﮐﻔﺮ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﯿﮟ ’’ ﺑﺮﺍﺀ ‘‘ ﮐﺎ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﻓﺮﻕ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﮐﺎ ﻧﺴﺦ ﺗﻮ ﮐﺠﺎ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺎﺧﺬ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﮯ۔ﺳﻮﺩ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻗﺪﯾﻢ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ۔ ﭘﺮ ﺩﮦ ﻣﻨﺴﻮﺥ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﻣﺼﺎﻓﺤﮯ ﺑﮭﯽ ﺣﻼﻝ ﮨﯿﮟ، ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﮈﺭﺍﻭٔﻧﯽ ﺭﻭﺣﻮﮞ ﮐﯽ ﻏﺬﺍﺀ ﮨﮯ، ﻋﺰﯾﻤﺖ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺎﺿﯽ ﮨﮯ، ﺳﺎﺭﺍ ﺩﯾﻦ ﺭُﺧﺼﺖ ﮨﯽ ﺭُﺧﺼﺖ ﮨﮯ۔
ﺍﯾﮏ ﺑﮍﯼ ﻋﻼﻣﺖ ﺍﺱ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﯼ ﮐﯽ ﺍﺳﺘﮩﺰﺍﺀ ﺍﻭﺭ ﺗﻤﺴﺨﺮ ﮐﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﻣﻮﻟﻮﯼ، ﻣﺪﺭﺳﮧ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﮐﮯ ﺗﯿﺌﮟ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺍﺱ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﺕ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﯾﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﻧﻈﺮ ﺍٓﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﮐﮧ ﺍﺑﮭﯽ ﮨﻢ ﭘﺮ ’’ ﻓﺘﻮﯼٰ ‘‘ ﻟﮕﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻓﺘﻮﯼٰ ﻟﮕﻨﮯ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﺖ ﮐﮯ ﺳﭩﻨﭧ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮﺍ ﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﻌﺾ ﺗﻮ ﻋﻠﻤﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﻟﻮﮒ ﮨﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺑﮭﯽ ﭘﻮﺭﮮ ﻧﮧ ﺳﮩﯽ ﮐﺎﻓﯽ ﺣﺪ ﺗﮏ ﺍﺱ ﻃﺒﻘﮯ ﮐﮯ ﮨﻤﻨﻮﺍ ﺑﻦ ﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺟﻦ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ، ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻨﻘﯿﺪ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﮔﻮﺍﺭﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﻣﮕﺮ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﻟﮕﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻥ ﭘﺮ ﻓﺘﻮﯼ ﻟﮕﺎ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﻓﯿﺲ ﺑﮏ ﭘﺮﮐﺎﻓﯽ ﻋﺮﺻﮧ ﻗﺒﻞ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﺟﻤﻠﮧ ﻟﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍٓﺝ ﭘﮭﺮ ﺩﮨﺮﺍ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ’’ ﻓﺘﻨﮧ ﮨﻮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﻣﻨﺼﺐ ﮨﮯ ﺟﺲ ﭘﺮ ﺻﺮﻑ ﺍﮨﻞ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﮨﯽ ﻓﺎﺋﺰ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮨﺮ ﺍﯾﺮﮮ ﻏﯿﺮ ﻧﺘﮭﻮ ﺧﯿﺮﮮ ﮐﻮ ﯾﮧ ﻣﻘﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ‘‘ ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺑﺮﺍ ﮨﻮ ﺍﺱ ﺳﻮﺷﻞ ﻣﯿﮉﯾﺎ ﮐﺎ۔ ﮨﺮ ﺳﻮﮐﮭﯽ ﮐﮭﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﻻﺋﯿﮏ ﻭﮐﻤﻨﭧ ﮐﯽ ﺍﺗﻨﯽ ﮨﻮﺍ ﺑﮭﺮ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮨﻞ ﮨﻮﺍ ﮐﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﺪﮔﻤﺎﻧﯽ ﮨﻮﻧﮯ ﻟﮕﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺷﺎﯾﺪ ﮨﻢ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮍﯼ ﭼﯿﺰ ﺑﻦ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﻭﮦ ﯾﮧ ﺳﻮﭼﻨﮯ ﻟﮕﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻓﺘﻨﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﺰﺕ ﺑﺨﺶ ﮐﺮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻓﺘﻮﯼ ﺟﺎﺭﯼ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﺱ ﻏﻠﻂ ﻓﮩﻤﯽ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﮐﭽﮫ ﺍﮨﻞ ﺣﻖ ﮐﯽ ﺟﻠﺪ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﺑﮯ ﺍﺻﻞ ﺑﮯ ﻧﺴﻞ ﻣﻌﺘﺮﺽ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻟﮑﮭﻨﺎ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﻻﺯﻡ ﺳﻤﺠﮫ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﻮ ﻟﻮﮒ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﻈﺮﯾﺎﺕ ﻭ ﺧﯿﺎﻻﺕ ﺳﮯ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﻓﺘﻨﮧ ﺑﻦ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺭﺩ ﺗﻮ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻻﺯﻣﯽ ﮐﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺍﺣﻘﺎﻕ ﺣﻖ ﮐﺎ ﻓﺮﺽ ﺍﺩﺍﺀ ﮨﻮ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﮐﺜﺮ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﻗﺎﺑﻞ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮔﮭﺎﺱ ﺗﻮ ﮐﺠﺎ ﺑﺎﺳﯽ ﭨﮑﮍﮮ ﺑﮭﯽ ﻧﮧ ﮈﺍﻟﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ، ﺗﻮ ﯾﮩﯽ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺑﮩﺘﺮﯾﻦ ﺟﻮﺍﺏ ﮨﮯ ﺗﺎﮐﮧ ﺑﮯ ﭼﺎﺭﮮ ﻓﺘﻮﮮ ﮐﮯ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﮯ ﭘﮑﺎﺭ ﭘﮑﺎﺭ ﮐﺮ ﺧﻮﺩ ﮨﯽ ﻣﺎﯾﻮﺱ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﻟﮕﯿﮟ۔ ﺍٓﺝ ﮐﻞ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﻟﻮﮒ ﺩﯾﻨﯽ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺳﮯ ﺑﮑﺜﺮﺕ ﻧﮑﻞ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺟﺲ ﮐﯽ ﺑﻨﺎﺀ ﭘﺮ ﺑﻌﺾ ﻣﺨﻠﺼﯿﻦ ﮐﻮ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﮐﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﻭﻧﺼﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺧﺮﺍﺑﯿﺎﮞ ﻧﻈﺮ ﺍٓﻧﮯ ﻟﮕﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺻﻞ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﭘﺮﺍﮈﮐﺸﻦ ﯾﻮﻧﭧ ﺩﻭ ﭼﯿﺰﯾﮟ ﻧﮑﺎﻟﺘﺎ ﮨﮯ :
( ۱ ) ﭘﺮﺍﮈﮐﭧ ( ۲ ) ﻓُﻀﻠﮧ
ﺩﯾﻨﯽ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﮐﯽ ﭘﺮﺍﮈﮐﭧ ﺍﻥ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ’’ ﻓﻀﻼﺀ ‘‘ ﮨﯿﮟ ﺟﺒﮑﮧ ’’ ﻓُﻀﻠﮧ ‘‘ ﯾﮩﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ ﮨﯿﮟ۔ ﭘﺮﺍﮈﮐﺸﻦ ﯾﻮﻧﭧ ﺳﮯ ﻓﻀﻠﮧ ﺑﺮﺍٓﻣﺪ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺑﻠﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﻓﻄﺮﯼ ﻋﻤﻞ ﮨﮯ۔
ﺗﯿﺴﺮﯼ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﭘﺮﯾﮉ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﯽ،ﺑﺲ ﺍٓﺳﺎﻥ ﺳﺎ ﮐﻠﯿﮧ ﺳﻤﺠﮫ ﻟﯿﮟ۔ 40 ﻓﯿﺼﺪ ﻋﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﺍﻃﻮﺍﺭ ﻗﺴﻢ ﺍﻭﻝ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﭨﮫ ﻓﯿﺼﺪ ﻗﺴﻢ ﺩﻭﻡ ﮐﮯ ﻣﻼﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﻗﺴﻢ ﺳﻮﻡ ﮐﺎ ﺩﺍﻧﺶ ﻭﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯿﮟ ﺍٓﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﻗﺴﻢ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺭﯾﭩﺎﺋﺮﮈ ﺑﯿﻮﺭﻭﮐﺮﯾﭧ ﺍﺯﮐﺎﺭ ﺭﻓﺘﮧ ﻓﻮﺟﯽ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺮ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﻭٔﮞ ﻟﭩﮑﺎﺋﮯ ﺻﺤﺎﻓﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﮑﺜﺮﺕ ﻣﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔
No comments:
Post a Comment